donderdag 18 juli 2019

creatief en feest!!

Eindelijk weer eens een blog.
Een blog met heel veel maaksels en ons 25-jarig huwelijk!

Voor oudste dochter een knoopblouse gemaakt.
Dit is blouse nr. 10 uit de knipmode nr. 3 uit 2019.
Ze is er helemaal blij mee. 
Nog geen foto op model helaas.


Eindelijk de droomdeken 2.0 klaar van Wolplein
Hij is echt groot geworden.
Hij kan echt als sprei gebruikt worden op haar bed.
Gemaakt van Coton mix 80 van Lana Grossa.
Hij is heerlijk zwaar geworden, maar dat vind onze oudste dochter juist heerlijk.
Ik ben nu ook aan nog een droomdeken 2.0 begonnen in de kleur zand voor onze middelste dochter.


Nog wat luier-etuis als kraamcadeau's.




Een babydeken voor het 1e kindje van een nichtje van ons.


Nog wat jurkjes, als kraamcadeautjes voor een lief klein babymeisje.
Patroon  jurkje: Lenadress van Wisj.be
Patroon legging: emmaenmona.blogspot.com
Patroon knoopband: tie-ne.blogspot.com 


Ouders gaan graag op fietsvakantie.
Ik had dit stofje nog liggen, die er dus ook nog snel bij gemaakt.


Een bomberjack/vest gemaakt voor jongste dochter.
Ze heeft het nog als eens koud op haar kamer als ze stil zit te leren.
Dus een lekker warm in wegkruipvest voor haar genaaid.


Mijn moeder van bijna 80 vroeg of ik nog eens een lekker zittend tricot rokje voor haar wilde naaien.
Er moest iig donker blauw in zitten. 
Vanaf het stoffenspektakel heb ik steeds foto's doorgeappt en ze koos deze stof uit.
Echt een gezellig rokje is het geworden.
En.....ze draagt hem bijna altijd als ik haar zie.
Dat is nog eens eer van je werk.  


Van alles gemaakt met een een aantal vrouwen uit de kerk voor de voorjaarsfair.
Hieronder wat banners en nog 2 van de vele luier etuis, ook voor de verkoop.



De strijkplank op mijn werk was nodig aan nieuwe hoes toe.
Had ik toch net een oud dekbedhoes van een bewoner meegenomen voor de ondergrondse.
1+1=2. Deze omgetoverd tot strijkplankovertrek.
Onze bewoner zag het direct en grijnsde van oor tot oor.
Vervolgens ook nog 1 genaaid voor een collega die afscheid nam.
De bewoner van wie het dekbedovertrek was geweest mocht hem natuurlijk overhandigen.
(ze had nl. nog geen week voor het afscheid aangegeven dat ze eigenlijk ook een nieuwe hoes nodig had)


25 jaar getrouwd!!
Tijd voor een feestje.
's middags eerst wezen varen met de familie.
We hadden 5 sloepen gehuurd.
Het was die hete zaterdag eind juni, niets beter als op het water vertoeven.
Het was echt heerlijk.
Je zag iedereen ook echt genieten.


We hebben het feest daarna voorgetzet bij ons thuis, voor de deur, gewoon omdat het kon.
Ik heb met mijn snijmachine sjablonen gemaakt voor deze totempaal.


Hieronder wat sfeerfoto's.
Van strobalen een grote loungebank gemaakt.
Tenten, tafels, stoelen, parasols, koelkasten, diepvries, (huif)bar, verlichting ed. allemaal gehuurd.
Voor de aankleding hebben we hulp gehad van iemand hier uit het dorp.


Mijn trouwjurk "in de wilgen gehangen" ;) 


Het was zo warm, dat de kaarsen omgeklapt waren,



Degene die de boel heeft aangekleed, 
had ook het taartenbuffet gemaakt en zorgde voor de bediening.
We waren dus helemaal ontzorgd.
Helaas geen overzichtfoto van het taartenbuffet.



IJsblokjes waren vanwege de warmte niet aan te slepen.


Zoals jullie op het blog van http://crea-roosje.blogspot.com/ hebben kunnen lezen, heeft mijn man, mij verrast met mijn bruidsboeket. Zo leuk en lief.



We hadden een warm en koud buffet besteld en daarna de ijscokar.
Heerlijk met dat warme weer.



Nog even een gezinsfoto.
Het was een prachtige dag om op terug te kijken.
We zijn dankbaar dat we het konden vieren.
We konden het ook vieren, helemaal hoe we het bedacht hadden.
We hadden nl. allerlei alternatieven achter de hand, 
als het wat weer betreft en gezondheid anders had gemoeten. 
Hier hebben we gelukkig geen gebruik van hoeven maken.


Zo, dit was wel even een lange blogpost. 
Ik zal voortaan weer wat eerder proberen te bloggen.



3 opmerkingen:

  1. zeker een lange blog,leuk om te lezen wat je gemaakt hebt.
    en mensen blij gemaakt om creaties te naaien erg leuk.
    en een mooi feest gehad ,ja het was super heet.
    leuk dat je zoveel foto's gemaakt hebt.
    En dat we je bruidsboeket mochten namaken erg leuk.
    zo kun je nog eens nagenieten he?
    groetjes en fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel en leuk om te lezen. Gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk!
    Je hebt ontzettend veel gemaakt, leuk dat fietsjurkje en die rok voor je moeder.
    Wat lief dat je zo'n mooi bruidboeket kreeg! En een mooi feest, groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van harte gefeliciteerd met jullue huwelijksjubileum! Wat een mooie en gezellige fotoos heb je ervan. Leuk ook om een serie maaksels van je te zien. Met een aantal stuks was je op de naaidag bezig, fijn dat slles in zo'n goede smaak viel! Na de vakantie ga ik denk ik ook weer eens bloggen😉 Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen