woensdag 20 december 2017

Naaisels.

Ik heb een achterstand in het bloggen van mijn naaisels. 
In deze drukke periode van gezin en werken ed.,heb ik best nog aardig wat genaaid tussendoor.
Ik heb nog een Lady Tasja van Farbenmix gemaakt voor onze jongste dochter.


Idee voor een accentje gepikt van een duur merk.
Wat een getob met die nestel-ogen.
Ik heb na deze mislukking gelijk een goede Prym Vario Tang gekocht.


Nogmaals 2 It's A Fits jurkjes.


Deze It's A Fits alvast voor het afscheid van de zondagschool.
Ze heeft deze glitterstof zelf uitgekozen.

Nog een sjaal erbij genaaid, om de boel wat minder saai te maken.
Idee gebruikt van de Lutte sjaal via creashars.blogspot.be


Elastisch goud band tussen de 2 lagen genaaid, net als in de zijkant van de jurk.


En toen kwam ik bij de Hema, dit bomberjasje tegen. 
Die matcht er prima bij.

Een rok naar genaaid voor onze middelste dochter.
Het patroon wat ik gebruikte komt uit de Knipmode nr. 3 - maart 2015, rok nr. 6.
Dochterlief wilde graag de achterkant van de rok iets langer dan de voorkant.
Ik heb het geheel van de rok wel ingekort, zodat hij wat sportiever boven haar knie valt.


Voor onze oudste dochter heb ik de Aster trui uit de La Maison Victor, Editie 3, mei-juni 2015 genaaid.
De panden en de mouwen heb ik 10 cm verlengd.
Dit patroon heb ik geleend van elsjecreatief.blogspot.nl
(Elsa, de La Maison Victor komt z.s.m. weer terug hoor, maar wil graag ook het patroon nog even overnemen in een andere maat)


Sorry, voor de wat saaie foto's, onze dochters poseren niet zo graag.

5 opmerkingen:

  1. Een hele collectie! De sjaal is leuk, en het gekochte jack past er precies bij. En de rest is ook mooi gemaakt. En wat kun je soms tobben met die drukkers e.d Hopelijk lukt het met de tang voortaan wel goed. Fijne dagen voor jullie! Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt nog heel wat genaaid zeg!
    mooie creaties!
    leuk die sjaal bij de jurk en het vestje erbij...
    fijne dagen met je gezin!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat veel! Mooi allemaal, fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt! Die bovenste trui is ook erg mooi, de kleur ook. En het sjaaltje bij de jurk, erg apart! Allemaal heel creatief! groet, Lucie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, die sjaal geeft ze vanavond dus niet om gehad. Ze zei, dat ze het gevoel had, opgetuigd te zijn. Haha.....

    BeantwoordenVerwijderen