dinsdag 19 september 2017

2x jurk van it's A fits

Ik heb 2 jurken genaaid van de stofjes die ik op het stoffenspektakel in Gouda heb gekocht. 
Voor alle 2 de jurken heb ik het patroon aangepast.
Beide jurken verbreed door 3 cm vanaf de stofvouw te leggen.
De jurk met de vogels, heb ik de wijde hals die dan ontstaat door het verbreden van de jurk,
veranderd in een V-hals. 
De hoed, die ze op heeft,  is vanwege de hoedenparade op school. Vanwege Prinsjesdag. 
Kleurt erg goed, bij haar nieuwe jurk. 


Deze jurk is gemaakt van een paneelstof, waar de achterkant een ander paneel heeft.
Het nadeel is wel, dat je dan niet genoeg stof hebt voor de mouwen.
Deze dus maar in een effen stof gedaan, die ik nog had liggen. 
Van de restjes, het halsboordje en de mouwboordjes gemaakt.
Het nadeel van deze stof is, dat na 1 keer wassen, de donker blauwe stof vaal wordt. Heel erg zonde.


De jurk met de fietsen, heb ik de schouders ook 3 cm verbreed, waardoor er een ronde hals ontstaat. 
Voor zo'n jong meisje net zo netjes. 


Foto op model.

5 opmerkingen:

  1. Ze ziet er schattig uit met die leuke jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hé tricot jurkjes naaien, leuke stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijke jurkjes! Heerlijk geniet er nog maar even van, straks willen ze niet meer. Gezellig hoedje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk die jurken van die panelstof,ja nadeel is da je goed moet kijken hoe je het gebruikt!
    die hoed is echt grappig ha ha.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat de stof ook juist veel mooier uit komt, als je er een uni stofje bij gebruikt!

    Ik heb er ook naar staan kijken tijdens het stoffenspektakel. Ze voelen zo lekker zacht aan. Maar ze waren me een beetje te duur om zomaar mee te nemen voor mijn kleindochter. Als ze de jurk dan niet draagt, zonde!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen