donderdag 5 november 2015

Sunje

Een Sunje gemaakt voor jongste dochter.
Wel wat verbakken. Geen capuchon, ronde hals en verbreed.
 Ik heb het voor- en achterpand 2 cm vanaf de stofvouw gelegd, i.v.m. het dikke buikje. 
Was echt nodig. Ze is er erg blij mee. 
Ik ben alleen niet zo blij met de hals, vind ik echt lelijk. 
Maar dat zal wel door het verbreden komen.
Bij de volgende Sunje FF aanpassen dus.



Oh ja, ik moet nog een koord door de tailleband doen.
Het jurkje is gemaakt van blauwe gebreide stof met zilveren glitters.
De schouders en de zakken heb ik gemaakt van de achterkant van de blauwe stof.

3 opmerkingen:

  1. Nou ik vind de Sunje erg leuk geworden zeker nu je het patroon zelf naar wens hebt aangepast! Ik zou de hals bij deze uitvoering ook gewoon even los halen en een wat breder boordje, iets uitgerekt eraan zetten. (dat moet je op het gevoel doen) Zeker weten dat je hals daar van op knapt. Zo kan het ook maar loop je je alleen maar te ergeren.Verder complimenten,mooie stofkeuze ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De zakken en schouders zijn de blauwe stof met glitter omgekeerd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk zeg, vrolijk met dat roze erbij.
    En een goede tip van Vlijtige Lies, dan zul je helemaal tevreden zijn!

    BeantwoordenVerwijderen